.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش کارمزد فروش بنزین در جایگاه‌ها

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به احتمال افزایش کارمزد فروش بنزین در جایگاه‌ها از کاهش ۱۹ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین و گازوئیل در بهمن ماه خبر داد و گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای کاهش قیمت CNG ندارد.

فرید عامری درباره آخرین وضعیت کاهش مصرف بنزین پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه از ابتدای بهمن ماه سال جاری متوسط مصرف بنزین کشور به ۵۱ میلیون لیتر در روز کاهش یافته است، گفت: مقایسه مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهشی حدود ۱۰ میلیون لیتری در روز حکایت دارد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از کاهش روزانه هفت میلیون لیتری مصرف نفت سفید در این مدت خبر داد و افزود: مصرف گازوئیل در بخش غیر نیروگاهی هم حدود ۹ میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

نماینده وزارت نفت در ستاد هدفمندی یارانه‌ها با تاکید بر اینکه در حال حاضر قضاوت و نتیجه گیری درباره میزان کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی زود است، تاکید کرد: با توجه به اینکه نزدیک به دو ماه از اجرای قانون هدفمندی و اصلاح قیمت فرآورده‌های نفتی می‌گذارد این احتمال وجود دارد که در ماه‌ها و هفته‌های آینده مصرف سوخت‌های مایع به ویژه در بخش حمل و نقل کاهش بیشتری یابد.

به گفته این مقام مسئول کاهش ۲۶ میلیون لیتری مصرف بنزین، گازوئیل و نفت سفید به دلیل اعمال مدیریت توسط مصرف کنندگان حاصل شده است.

عامری در ادامه در خصوص اعلام برخی از اظهار نظرها مبنی بر کاهش قیمت CNG، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ گونه بحث و یا برنامه‌ای برای کاهش قیمت این حامل انرژی در دستور کار دولت قرار ندارد. 

پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها یکی از پیشنهادهای مطرح شده برای افزایش قیمت CNG، ایجاد تناسب قیمتی بین بنزین و CNG خودروها بود که با افزایش قیمت هر متر مکعب گاز خودروها به ۳۰۰ تومان یک تعادل قیمتی بین این دو حامل پر طرفدار انرژی به وجود آمد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین با اشاره به افزایش تعداد جایگاه‌های CNG به حدود یکهزار و ۶۰۰ جایگاه در خصوص عرضه کارتی این حامل انرژی، توضیح داد: هم اکنون مقدمات انتخاب پیمانکار برای نصب و راه‌اندازی سامانه هوشمند در جایگاه‌های CNG در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال مقدمات نصب و راه‌اندازی سامانه هوشمند در تمامی جایگاه‌های CNG آغاز خواهد شد، بیان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال آینده با نصب و راه‌اندازی این سامانه امکان عرضه کارتی CNG در تمامی جایگاه‌ها فراهم شود.

عامری همچنین در خصوص برنامه دولت برای افزایش کارمزد فروش بنزین در جایگاه‌های کشور، توضیح داد: در حال حاضر کارگروهی در سطح شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای بررسی میزان افزایش کارمزد فروش بنزین تشکیل شده است.

نماینده وزارت نفت در ستاد هدفمندی یارانه‌ها با اعلام اینکه اصلاح نرخ کارمزد متناسب با میزان کاهش و فروش بنزین در جایگاه‌ها و تاثیر افزایش قیمت برق و سایر حاملهای انرژی در بر سود آوری و توسجه اقتصادی مجاری عرضه تعیین خواهد شد.

وی در ادامه با یادآوری اینکه در کنار برنامه ریزی برای اصلاح نرخ کارمزدها، در شرایط فعلی طرح پرداخت کارمزد جایگاه‌ها در قالب حق العمل کاری در معاونت برنامه‌ریزی و راهبری ریاست جمهوری در حال بررسی است، تبیین کرد: از سوی دیگر پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نرخ کارمزد جایگاه داران حدود ۱۷ درصد افزایش یافته بود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه هم اکنون به طور متوسط ۲۵۰ میلیارد تومان کارمزد برای فروش بنزین در جایگاه‌ها پرداخت می‌شود، تاکید کرد: با اجرای طرح حق العمل کاری تمامی هزینه‌های حمل و نقل و عرضه بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی از محل فروش فرآورده‌ها محاسبه و پرداخت می‌شود.

وی پیشتر با اعلام اینکه با اجرای روش جدید حق العمل کاری، پرداخت بر اساس ارائه کیفیت و میزان خدمات بیشتر جایگاه داران به شهروندان انجام می‌گیرد به مهر گفته بود: در حال حاضر روش پرداخت «حق العمل کاری» برای اخذ مجوزهای قانونی به دولت ارسال شده است./90


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.